onsdag 17 september 2008

Spåra på Öland

Heej!

I helgen bestämde sig Calle och jag för att spåra med Olle för första gången. Visst har vi lagt ut godis och sådan som han ska leta rätt på, men inte lagt ett spår i skogen. Så ska det göras så ska det göras, Calle och jag åkte till Djurkompaniet och köpte en fin röd sele och ett spårkoppel. Åkte upp till sommarstugan på Öland och började lite lätt att lägga ett kort godisspår. Men det visade sig vara för lätt, och tillslut la vi ett jättelångt, med lite svängar och med märgbenet som slut. Det gick jätte bra och han verkade tycka det var super kul!

Sen, har Calle och jag kommit underfull med att vi har fått en liten flattehane. Vet inte hur stora dom andra hanara är i kullen men när vi träffades på kennelträffen var ju Olle minst redan då. Men i förra veckan träffade vi en annan flatte, en tik som heter Hedda. Hon är kanske en och en halv månad yngre än Olle men är större, eller längre kanske det heter. Så, lilla lilla Olle är en liten skit. Ni andra som har valp från G-kullen. Kan ni inte skriva och berätta hur stora era är nu? vad dom väger osv. Skulle vara lite kul att höra!

Ha det så bra sålänge! Kommer ev, en film på när Olle spårar.

/Helena

1 kommentar:

Anonym sa...

Nelson är 63cm! i mankhöjd. Mätte honom i går och blev helt chockad. Vet att han är rätt stor men så stor!? Min lilla gulleplutt. (inte så liten längre men ändå, fortfarande en gulleplutt;)) Sist vägde han 28 kilo, har kanske gått upp något men inte så mycket tror jag inte. Hur hög är Olle då och vad väger han? Jätte kul att ni spårat med honom. Nelson tyckte inte alls om personspår utan håller sig till viltspår. Godis i skogen? Nej, tack då vill jag springa omkring som en dåre säger han. hehe. Ha det bra!